Římskokatolické farnosti Nová Hradečná, Libina a Oskava
MYŠLENKY NA MĚSÍC DUBEN
Předchozí Následující
![]() |
TIMOTHY RADCLIFEPROČ BÝT KŘESŤANEMKRYSTAL OP, S.R.O. PRAHA 2017 |
![]() |
1. | Pokud je Bůh smysl všeho, tak jste-li zbožní, směřujete-li k Bohu jako svému konečnému cíli, musí se to ve vašem životě nějak projevovat. |
2. | Být svědek neznamená šířit propagandu, ba ani povzbuzovat lidi, ale být živoucím tajemstvím. Znamená to žít tak, že by vás život neměl žádný smysl, kdyby Bůh neexistoval. |
3. | Pokud říkáme, že Ježíš vstal z mrtvých, ale v našem životě není po vzkříšení ani stopa, tak si můžeme o vzkříšení mluvit třeba do skonání světa, a naše slova stejně nebudou mít žádný význam. Na pravdě záleží. |
4. | Musíme kráčet s lidmi, jako Ježíš kráčel s učedníky do Emauz, i když nám – stejně jako tomu bylo u oněch učedníků – někdy připadá, že vyrážejí špatným směrem. |
5. | Pokora je ctnost, která nám vrací odvahu a spolu s ní i realistické chápání toho, kým jsme a kým s milostí Boží být můžeme, takže pak znovu vyrážíme zlézat vrcholy. |
6. | Jedna z věcí, které by na křesťanech měly být výrazně odlišné, by měla být naše svoboda. Lidé by se měli na nás dívat a žasnout nad naší ohromující svobodou. |
7. | Desatero není vnější omezení naší svobody; připomíná nám, kdo jsme. |
8. | Křesťan je ten, kdo vyhlíží Krista. Celý liturgický rok nás formuje tak, abychom měli odvahu čekat na Pánův příchod. Křesťanský rok nás formuje k trpělivosti. |
9. | Chceme-li sdílet Boží radost, musíme sdílet i jeho žal nad utrpením světa. Kdo se izoluje od bolesti světa, nemůže být nikdy hluboce radostný. |
10. | Jsme jakoby postaveni na bojiště a musíme bojovat odvážně, nevyhýbat se ranám a neustupovat, ale vzhlížet k našemu veliteli, Kristu ukřižovanému, který pokaždé vytrval. Vytrval až úplně do konce. |
11. | Trpělivý člověk není ten, který neprchá před trápením, ale ten, který se jím nenechá nepřiměřeně zarmoutit. |
12. | Má-li Církev svědčit o radosti ze vzkříšení, musíme se osvobodit od strachu. |
13. | Odvaha je ctnost, kterou potřebujeme, má-li se dařit i všem ostatním ctnostem. |
14. | Nic, co se děje v čase, a nic z námahy a utrpení, které musíme zakoušet v tomto světě, nebude nadarmo; to vše se přemění v klanění Bohu a naši nekonečnou radost. |
15. | Modlitba tělem nám ukazuje, jaký druh živočichů jsme. Podobně jako ryby životem proplují a klokani proskáčou, my k cíli své cesty směřujeme v modlitbě. |
16. | Láska je jediný impuls, který je dostatečně mocný na to, aby nás přinutil opustit pohodlný úkryt naší dobře opevněné individuality, odhodit neproniknutelný krunýř soběstačnosti a vylézt do nebezpečné zóny venku. |
17. | Musíme se naučit být sami. Nemůžu být šťastný s druhými, pokud neumím být spokojený sám. |
18. | Oddělíme-li svou lásku k Bohu od lásky k lidem, obě zhořknou a zchřadnou. |
19. | Jsi-li na pochybách, řekni pravdu. Nepřátele tím popleteš a přátele překvapíš. |
20. | Člověk, který nechce věřit v Boha, uvěří čemukoliv. |
21. | Jedním ze zdrojů naší krize pravdy je to, že naše životy jsou tak hektické, že nemáme čas skutečně vidět jeden druhého nebo cokoli jiného. |
22. | Jak poznáte, že noc skončila a nastává den? Když se podíváte druhému do tváře a vidíte, že ta žena nebo muž je vaše sestra nebo bratr. Dokud to totiž nedokážete, nesejde na tom, jaká je denní doba, protože noc trvá. |
23. | Děkovat znamená skutečně přemýšlet a modlitba nám pomáhá přemýšlet správně. |
24. | Křesťanská pokora není pocit, že člověk je opovrženíhodný červ. Pokora je mít sám k sobě pravou úctu. |
25. | Člověk se stává člověkem díky lidem. |
26. | Naším společenstvím je Ježíš Kristus. On je Slovo, ve kterém se sjednotíme jeden s druhým, a tím se staneme plně lidmi. |
27. | Ježíš Kristus je ten, kdo na svém těle nesl veškeré násilí, které proti sobě navzájem obracejí lidské bytosti. Zabilo ho to, ale Otec vzkřísil Slovo k životu a prolomil mlčení hrobu. |
28. | Být křesťan znamená přijmout dobrou zprávu, kterou nám předávají naši předchůdci. Stará moudrost nás obnovuje. |
29. | Bůh dýchl do prachu země a dal Adamovi život. Kristus vydechl na kříži a vykoupil Adamovo a Evino selhání. |
30. | Doba je neklidná, doba je těžká, doba je zlá. Žijte dobré životy a dobrými životy dobu změníte. Změníte dobu a potom nebudete mít nač reptat. |
Myšlenky byly sestaveny v Pastoračním domě Velehrad v Itálii ve spolupráci s Arcibiskupským gymnáziem v Kroměříži.