Římskokatolické farnosti Nová Hradečná, Libina a Oskava
MYŠLENKY NA MĚSÍC SRPEN
Předchozí Následující
![]() |
PAPEŽ FRANTIŠEK,
|
![]() |
1. | Bůh je skrytý v tom, co je malé, v tom, co roste, i když to nejsme schopni zahlédnout. |
2. | Moudré rozlišování umožňuje najít ty nejvhodnější prostředky, které nejsou vždycky totožné s tím, co se jeví jako velké nebo mocné. |
3. | Bůh je ten, kdo nás předchází – hledáš ho, ale on tě nalézá jako první. Chceš ho potkat, ale on ti jako první vychází vstříc. |
4. | Snažme se být církví, která nalézá nové cesty, umí vycházet ze sebe a jít i k těm, kdo se k ní nehlásí, kdo odešli nebo jsou lhostejní. |
5. | Je třeba se pustit do dobrodružství, které tkví v tomto: hledat setkání, nechat se hledat a dovolit Bohu, aby nás potkal. |
6. | Křesťan nemůže žít ani v panice, ani spoléhat na zaběhané jistoty. |
7. | Bůh je vždycky větší. |
8. | Rozlišování je duchovní proces, prostřednictvím něhož člověk odlišuje ty duchovní popudy, které ho vedou k Bohu, od těch, které ho od Boha vzdalují. |
9. | Velký plán se realizuje drobným skutkem, malým krokem. |
10. | Sv. Ignác nás vede k tomu, abychom měli před sebou Krista vždy většího, jenž nás neustále vyvádí ven z nás samých a vede nás k tomu, abychom vykročili ze své vlastní lásky, ze své vůle i svých zájmů. |
11. | Bůh se každému z nás zjevuje prostřednictvím vnitřních hnutí – pohne vůlí a přitáhne ji k sobě. |
12. | Srdce spojuje ideu se skutečností. |
13. | Nikdo se nespasí sám, jako izolovaný jedinec, ale Bůh nás přitahuje v rámci komplikovaného tkaniva osobních vztahů, které se v lidském společenství utváří. Bůh vstupuje do této dynamiky lidu. |
14. | To, co církev dnes nejvíce potřebuje, je schopnost ošetřovat zranění a rozehřívat srdce věřících, projevovat vlídnost a blízkost. |
15. | Služebníci církve musí být především služebníky milosrdenství. |
16. | Bůh je větší než hřích. |
17. | Musíme kráčet společně uprostřed různorodosti. K sjednocení nevede žádná jiná cesta. Toto je cesta Ježíšova. |
18. | Bůh nám přináší spásu skrze něhu, nabízí nám spásu v pohlazeních, přináší nám spásu skrze svůj život za nás. |
19. | Nechám se Bohem překvapit, jak to učinila Maria, anebo se uzavírám ve svých jistotách, jistotách svých vlastních plánů? |
20. | Svatost je běžná svatost, která je projevem velké trpělivosti a vytrvalosti v každodenním putování. |
21. | Všichni se potřebujeme naučit obejmout člověka v nouzi, jak to činil svatý František. |
22. | Chceme-li zatlouci na dveře srdce, je nezbytné mít holé ruce. |
23. | Bůh se účastní našich běd, stará se o ně, přibližuje se našim ranám, vlastníma rukama je uzdravuje a k tomu, aby měl ruce, se stal člověkem. |
24. | Musíme nechávat prostor Hospodinu, ne našim jistotám. |
25. | Církev neexistuje proto, aby mluvila o sobě a k sobě, ale proto, aby zvěstovala Boha Ježíše Krista, aby o něm mluvila světu a se světem. |
26. | Pravda se nám dává vždycky a pouze jako cesta a život. |
27. | Existuje pokušení hledat Boha buď v minulosti, anebo v budoucnosti. Ale konkrétní Bůh je dnes. Proto nám nářky nikdy nepomohou nalézt Boha. |
28. | Znamením toho, že jsme na dobré cesta, je hluboký pokoj, duchovní útěcha, Boží láska a schopnost vidět všechny věci v Bohu. |
29. | Život znamená jít, kráčet, dělat, hledat, vidět. |
30. | I když je život člověka polem plným bodláčí a plevele, vždy je v něm i prostor, na němž může vyklíčit dobré semeno. Je třeba důvěřovat Bohu. |
31. | Bůh ze mě činí chrám, poněvadž jsem stvořen podle podoby a obrazu jeho božské Velebnosti. |
Myšlenky byly sestaveny v Pastoračním domě Velehrad v Itálii ve spolupráci s Arcibiskupským gymnáziem v Kroměříži.