Římskokatolické farnosti Nová Hradečná, Libina a Oskava
MYŠLENKY NA MĚSÍC PROSINEC
Předchozí Následující
![]() |
PAPEŽ FRANTIŠEKLUMEN FIDEI – SVĚTLO VÍRYVydalo Karmelitánské nakladatelství Kostelní Vydří 2013 |
![]() |
1. | Světlo víry má jedinečnou povahu, neboť dokáže osvěcovat celou lidskou existenci. |
2. | Víra obohacuje lidskou existenci ve všech jejích dimenzích. |
3. | Víra, pokud je spojena s obrácením, je opakem modloslužby: zříká se model, aby se v osobním setkání navrátila k živému Bohu. |
4. | Jen v lásku, která se nevyhýbá smrti, a tím prokazuje, jak moc mě miluje, je možné věřit. |
5. | Věřící člověk získává svou sílu z důvěryplného odevzdání se do rukou věrného Boha. |
6. | Náboženský člověk je na cestě a musí být připraven nechat se vést, vyjít ze sebe, aby hledal Boha, který vždy překvapuje. |
7. | Bůh se nám ukazuje nikoliv jako Bůh pečující o nějaké místo, ani jako Bůh vázaný na zvláštní posvátnou dobu, nýbrž jako osobní Bůh, schopný vstoupit do lidského příběhu a uzavřít s ním smlouvu. |
8. | Víra přijímá Boží Slovo jako bezpečnou skálu, na níž může budovat s pevnými základy. |
9. | Věrný člověk je ten, který věří Bohu, jenž slibuje; věrný je Bůh, který dává to, co člověku slíbil. |
10. | Kdo se nechce svěřit Bohu, musí naslouchat hlasům četných model. |
11. | Věřit znamená svěřit se milosrdné lásce, která vždy přijímá a odpouští, udržuje život a dává mu směr. |
12. | Víra je Bohem zdarma daný dar, který vyžaduje pokoru i odvahu důvěřovat a svěřit se. |
13. | Křesťanská víra má svůj střed v Kristu, je vyznáním, že Ježíš je Pán a Bůh jej vzkřísil z mrtvých. |
14. | Bez lásky se pravda stává pro konkrétní lidský život chladnou, neosobní a tíživou. Kdo miluje, ten chápe, že láska je zkušenost pravdy, která otevírá naše oči. |
15. | Bůh k nám promluvil skrze Ježíše a to nikoli slovem, jež je jedním z mnoha, nýbrž věčným Slovem. |
16. | Položit život za přátele je nejvyšším důkazem lásky a Ježíš zemřel za všechny, i za nepřátele, aby tímto způsobem proměňoval srdce. |
17. | Víra v Božího Syna, jenž se stal člověkem, nás neodděluje od reality, ale umožňuje nám pochopit její nejhlubší význam a objevit, jak moc Bůh miluje tento svět a nepřetržitě ho vede k sobě. |
18. | Pokud si člověk myslí, že odloučením se od Boha najde sám sebe, jeho život ztroskotá. |
19. | Víra v Krista nás zachraňuje, protože v něm se život radikálně otevírá Lásce, která nás předchází a proměňuje zevnitř, jedná v nás a s námi. |
20. | Víra není soukromá záležitost. Rodí se z naslouchání a je určen k tomu, aby byla formulována a stala se zvěstí. |
21. | Jedině když je láska založena na pravdě, může přetrvávat v čase, přesahovat prchavý okamžik a zůstat neotřesitelná, aby mohla podpírat společnou cestu. |
22. | Bůh je plný světla a může být nalezen těmi, kdo ho hledají s upřímným srdcem. |
23. | Čím víc křesťan proniká do Kristova světla, tím víc je schopen chápat cestu každého člověka k Bohu a doprovázet ho na ní. |
24. | Boží Syn přijal naše tělo, abychom ho mohli poznat, přijmout a následovat. |
25. | Kdo se vydá na cestu, aby konal dobro, už se přibližuje Bohu a dostává se mu jeho pomoci. |
26. | Pravá víra vede rozum k tomu, aby se otevřel světlu přicházejícímu od Boha a mohl tak Boha hlouběji poznávat. |
27. | Kdo se otevřel Boží lásce, slyšel její hlas a přijal její světlo, nemůže si tento dar nechat pro sebe. |
28. | Ten, kdo věří, není nikdy sám, proto se víra šíří a zve do této radosti druhé. |
29. | Staví-li člověk víru na Bohu, který je Bůh pravdy, sám se stává pevným. |
30. | Víra není útočiště pro lidi bez odvahy, nýbrž povznesení života. |
31. | Utrpení nemůže být odstraněno, může však dostat smysl, stát se úkonem lásky, svěřením se do rukou Boha, jenž nás neopouští, a tak se stát etapou růstu ve víře a lásce. |
Myšlenky byly sestaveny v Pastoračním domě Velehrad v Itálii ve spolupráci s Arcibiskupským gymnáziem v Kroměříži.